Grip op stress en rust in je hoofd

Minder stress en meer rust!

Leer hoe jij om kunt gaan met stressvolle situaties

Herken je deze klachten?

Vermoeidheid

The content you add below will be added to a pop-up on the live version of your website, checkout preview mode for the result.

Vermoeidheid


Moe zijn.. wie heeft er niet regelmatig last van?

Vermoeid, oververmoeid, chronisch moe, overspannen, met als laatste station burn-out.

Piekeren
The content you add below will be added to a pop-up on the live version of your website, checkout preview mode for the result.

Piekeren


Vaak een vicieuze cirkel: wie piekert, slaapt slechter en wie slecht slaapt, heeft meer stress en piekert meer.

Spierpijn

The content you add below will be added to a pop-up on the live version of your website, checkout preview mode for the result.

Spierpijn


Door de stress gaat je lichaam verkrampen. Je fysieke houding wordt steeds minder gezond en vaak beginnen de nek, schouders en rug langzaam vast te zitten.

Constant moe

Vermoeidheid die niet over gaat

Snel boos

Je hebt last van een 'kort lontje'

Ademhaling

Je hebt last van een 'hoge' ademhaling

Slaapprobleem

Moeite met inslapen of met doorslapen

Gejaagd gevoel

Je zit niet lekker in je vel

Spierpijn

Je hebt nek- en schouderpijn

Laat je leven niet langer beinvloeden door de negatieve effecten van stress

"Als er iemand is die nooit burn-out zal raken, ben ik het wel – dacht ik vóór mijn burn-out. Al die mensen om me heen die het wel krijgen, doen iets verkeerd in mijn ogen, dat zijn de losers! Tot die dag in december...Ik heb de stress signalen die mijn lichaam me gaf volledig genegeerd .

Bert - 42 jaar

Ik heb mezelf altijd gezien als een sterke, krachtige vrouw die de wereld aankon. Op mijn werk wilde ik als de beste en de slimste te boek staan, ik was ambitieus. Thuis wilde ik de perfecte moeder zijn. Goed je best doen, anders ben je niemand – dit is wat ik als boodschap meegekregen heb als kind.

Janneke - 36 jaar

Trots en schaamte

We leven in een wereld waarin je meetelt als je succesvol, sterk en flexibel bent. Succes wordt in onze samenleving bepaald door prestatiesMaar wat doe je als de prestaties tegenvallen?

Persoonlijk is er het gevoel gefaald te hebben, schaamte, verdriet, frustratie dat het jou overkomen is. Wellicht vind je dat je zwak bent en het je eigen schuld is. Dit helpt je nog dieper de put in.


Hulp vragen is voor de meeste mensen met teveel stress geen optie. Ze willen zichzelf groot houden en accepteren geen hulp. Ze kunnen hun eigen boontjes doppen en weten echt wel waar ze mee bezig zijn. De schaamte is groot en van kinds af aan heb je geleerd trots te zijn, om door te zetten en je rug te rechten bij tegenslag.

Verlaag je stress en voorkom een burn-out

Het is nu de juiste tijd om van je stress af te komen!

Ruud Verschoor,

Stressmanagement en Burn-out coach:


De door BurnoutTeam ontwikkelde preventietraining zorgt dat stress en burn-out klachten verminderen. 

  1. Heb jij het gevoel hard rond te rennen zonder iets te bereiken?
  2. Hoe je ook je best doet, het lijkt maar niet te lukken. Vaak gaat dit ten koste van je privé leven.

Je bent niet de enige: 1 op de 4 mensen meldt zich weleens ziek door stress gerelateerde klachten.


Stress heeft ontzettend vervelende uitwerkingen:

  1. Gezondheidsproblemen: hoge bloeddruk, hoofdpijn, hartkloppingen, nek en rugklachten

  2. Slaapproblemen: niet in slaap kunnen komen, wakker worden en niet meer verder kunnen slapen, zeer vroeg wakker zijn.

  3. Verslechterde relaties: stress overheerst je leven waardoor je geen oog meer hebt voor een ander, je raakt geïsoleerd.

  4. Emotionele problemen: niks kunnen hebben van anderen, geïrriteerd zijn

Wat veroorzaakt bij jou stress?

Onzekerheid (over je relatie, financieel of over je werk)   Gedachten die maar niet stoppen, constant piekeren?

Conflicten met anderen?

Het iedereen naar de zin proberen te maken?

Traumatische ervaringen?

Welke onderwerpen?

Je gaat aan de slag met de volgende onderwerpen:
  • Wat is een burn-out
  • Oorzaken van een burn-out
  • Het voorkomen van een burn-out
  • Je eigen verantwoordelijkheid nemen
  • Krijg weer grip op je leven

Lichamelijke, Psychische en Gedragsmatige signalen. Omgaan met perfectionisme. Beter je grenzen aangeven. Leren om hulp te vragen. Sneller op de juiste manier je gevoel uiten. Energievreters en energiegevers. Luister naar je lichaam. Voeding. Effectief bewegen. Ontspanmomenten.

Volg de online training op je computer, tablet of mobiel, op je eigen tempo en wanneer het jou uitkomt. Totaal 5 modules met 26 lessen

Direct toegang

Burn-out preventie training

Preventie training online 

€ 147,-     € 97,-

  • Verschil tussen stress, overspannenheid en burn-out

  • Oorzaken van een burn-out

  • Burn-out voorkomen

  • Luister naar je lichaam

  • Voeding

  • Effectief bewegen

  • Omgaan met perfectionisme

  • Je grenzen aangeven

Preventie training online plus

€ 250,-     € 175,-

  • Verschil tussen stress, overspannenheid en burn-out

  • Oorzaken van een burn-out
  • Burn-out voorkomen

  • Luister naar je lichaam

  • Voeding

  • Effectief bewegen

  • Omgaan met perfectionisme
Extra: 2x skype sessie om je stresstest te bespreken 

en tips om met jouw specifieke situatie om te gaan.

Alles wat je nodig hebt op 1 centrale plek

Wanneer het jou uitkomt

(Anoniem) contact met lotgenoten

Antwoord op je vragen

Ervaringen deelnemers

Ook ik ben veel te lang doorgegaan en ver over mijn grenzen heengegaan, gelukkig was ik er nog op tijd bij, door de training te volgen ben ik duidelijker mijn grenzen gaan stellen.

Natascha - 27 jaar

Had ik deze training maar 2 jaar eerder gevolgd, al veel te lang ben ik met mijn klachten door blijven lopen. Nu ben ik me veel meer bewust van mijn gedrag die de problemen veroorzaakt hebben.

Anton - 39 jaar 

Laat het draadje niet knappen

Het is zo makkelijk om maar door te blijven gaan,
om je grenzen niet aan te geven,

over je heen te laten lopen, als deurmat te fungeren,

je lichamelijke klachten te negeren,

en vervolgens vanuit het niets uitgeschakeld te worden met een burn-out.

Laat het zover niet komen! Doe nu de online preventie training voordat het te laat is

Diana, 47 jaar

Jouw grootste kracht kan je valkuil zijn

"Mijn grootste kracht, het iedereen naar de zin maken, altijd voor iedereen klaar staan, en daardoor mezelf wegcijferen, is uiteindelijk mijn grootste valkuil geworden"



Ja, ik wil ook van mijn klachten af!